DIET UPDATES – Formcheck

GODMORGON!! Klockan är 06:53 på gärdet den här härliga onsdags morgon och jag känner mig 100% återhämtad efter natten. How great? Meningen var att jag skulle blogga i lördags om mina tävlings updates men jag har glömt haha. Framöver är planen att uppdatera er såfort jag uppdaterat min coach dvs. varje lördag!

I lördags låg min vikt på 64,6 kg och formen såg ut som ovan. Känner mig mer slimmad och viktdroppet är sjukt bra sedan några veckor tillbaka. Träningen går super (för det mesta iallafall), såklart att man har dagar då man bara vill gråta och är allmänt förbannad för man inte har någon träningskompis som hjälper en upp med de lite tyngre hantlarna.. men i det stora hela JA träningen går super bra!

Fokus ligger fortfarande på mycket axlar vilket är super viktigt när man tävlar i Bikini Fitness. Man strävar alltid efter att ha en X-form. Så mycket axelpressar, mycket hantellyft åt sidan både i superset form och vanligt som övningen är. Viktigt att kötta ut axlarna till max, både med tunga lyft (axelpressar) men även low weight-high reps. Variation is the key!

Maten då? Jag kör samma macros split, protein 170g, kolhydrater 170g samt fett 50g. PER DAG! Vilket blir ca 1900 kcal ish, beroende på lite. Diff +-2 på fett samt +-5 på carbs/protein är okej, inte mer än så.

Känner jag mig hungrig? Just nu, JA. Haha jag ska äta min älskade gröt snart så det kommer inte vara ett problem så länge till. Men inte i stora drag, nej. Inte super hungrig men lite ibland såklart eftersom att jag ligger på ett kaloriunderskott. Energinivån är väldigt bra, har massa energi till både träning, att tänka samt att jobba vilket inte alltid är en självklarhet. Så just nu känns detta riktigt lyxigt!

Vi planerar att droppa mig lite till i fett (på samma macros split), sedan höja min mat igen vilket då kommer innebära MER CARBS TILL ERICA!! Lever hihi. I syfte att bygga muskelmassa så länge vi kan innan vi börjar på den riktiga tävlingsdieten. Men som läget är nu måste vi droppa mig i fett för att kunna få en bättre inblick och se lite vad vi faktiskt har att jobba med och se vad som finns under mitt fett helt enkelt.

Nu ska jag äta proatoat, havregryn, proteinpulver, jordnötssmör och frysta hallon. Ja ni hör ju, jag hoppas att ni mår lika bra som jag gör just nu! Funderar på att skriva en del 2 på min Bulimia Story förresten, hade ni velat ha det? 

KRAM OCH PUSS OCH PUSS OCH KRAM <3

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras